Tuesday, June 02, 2009

kena saman lagi


Asyik kena saman je kete aku ni! Alkisahnya sejak aku kena tukar ofis location yg kat town ni rasanya dah dekat 10 saman aku dah dpt coz meletakkan kereta di kawasan teksi dan tidak membayar parking.

Penat la aku. Bukannya xnak parking di tempat yg btul tp parking dpn ofis ni memg xde teksi pun so wat pe nak parking jauh2. Parking yg kat mesin tu sejam 80sen, juz bayangkan kalo aku start masuk duit kul 9-5= 8jam x 80sen=RM 6.40. Byk tu beb!! Rm 6.40 x 5hari= rm 32 n rm32 x 4 (sebln) = rm 128. Mampos la tiap2 bln parking je 128, baik duit tu wat isi minyak kete!!

Bengang tul la dgn org majlis ni dan aku tak larat la nak wat muka dgn dorg. Ari tu hampir2 gaduh aku dgn sorang minah pakai tudung, dengan bangganya saman kete aku pastu ckp kasar giler. Dia ingat bangga sgt la tu dpt saman2 org. Saman tu x kisah la dah memg aku salah dan aku pun tau dorg wat keje dorg tp budi bahasa tu tahap yang mengecewakan. Ha sambung blik cite yang kena saman td, aku bengang gak kat member ofis aku yg patut settle masalah ni, ari tu beria sgt nak wat surat nak antar tp hampeh mcm xde pun. Kete kitaorg yg parking dpn ofis ni tetap ari2 jd habuan saman org mppp. Aku x larat nak wat collection la saman2 tu. Mcm ne tu?

7 comments:

Naz said...

aku saman mbsj, mbsa, mpk ada 6. bila dpt surat dr depa aku wat x tau jer. siap nak hantar ke mahkamah la... hai, depa ni nak duit ajer.....

prinzeking said...

rasanya x yah byr kot!! x penting pun. kalo saman polis kena byr. stakat majlis wat dek je la.

Naz said...

aku rasa pun mcm tu jugak... mpk dah banyak kali kasi surat merah kat aku. aku wat dek jer, smpai la ni x der apa2 pun...

asz said...

xpe naz!! kita wat dek je ek. hehehe

Naz said...

betul2x... hari tu duit siling aku kena telan, tp resit parking x kuar. perghhh... hangin 1 badan....

i'm shin... i'm inesen said...

tunggu diskaun

asz said...

majlis punya mana ada diskaun!!