Friday, June 19, 2009

siapa kita?


Sepanjang minggu ni wat aku berfikir dan trus berfikir dgn sikap manusia yg berada di sekeliling aku. Sikap suka menilai dan menghakimi org lain!!! Siapakah kita untuk menilai org lain? Apakah kelayakan yg kita ada? Sempurnakah kita utk kita menilai org lain? Baru kenal tp sesuka hati membuat penilaian yg negative dan seolah2 dia yg sempurna segalanya.. Kdg-kdg aku terfikir kenapa ada manusia yg sanggup menggunakan kuasa yg dia ada utk menjatuhkan org lain!! Sanggup menutup kelemahan diri dgn megah menceritakan keburukan org lain dan dengan tanpa rasa bersalah mengatakan “kau yg mulakan dulu”. Kasihannya manusia mcm ni!! Ada pendidikan, ada jawatan tetapi cetek akal fikiran. Siapakah org itu? Dia lah antara jenis manusia yg busuk hati yg penah aku jmp sepjg aku hidup 25 tahun ni…

1 comment:

lelakiterindah said...

awak. lets put this way...pernah tak awak rasa tertekan bila terlalu banyak memikirkan pasal apa yang orang wat kat kita? Sure penah kan? So apa yang awak dapat? Sakit ati je kan? Sedangkan orang tuh selamber jer...so tak yah nak amek pusing sangat, setahu saya awak ji jenis tempuh jer, mana pegi awak yang dulu?