Wednesday, June 10, 2009

Weekend @ A Famosa Resort






5 June 2009, Friday

Jumaat ari tu kul 9.30 pagi aku dan 3 org member (pompuan semuanye) move to Melaka for the family day organization kitaorg. For the first time Prinze nak jalan jauh ni, ari tu setakat pg sungai siput je. Aku drive all the way then stop jap kat r&r mana ntah coz x bfast lg. Then kitaorg truskan perjalanan, bila dah sampai kl kitaorg decide singgah One Utama, sempat lagi tu aku shopping 2 helai baju,hehehe. Finally kitaorang smp Melaka town dalam kul 6 gak, sempat tgkp gmbr 3-4 shot kat Studhuy Building tu then trus patah blik ke Alor Gajah dan trus ke A Famosa Resort utk check in. Minyak kete aku jimat gak from Penang to Damansara to Bandar Hilir to A Famosa Resort = rm 70 je!! Jimat kan?

Pas check in kitaorg trus dinner kat cowboy town, memg x kenal sp pun coz ramai sgt org lgpun kitaorg dr state!! Sp la yg kenal!! Pas dinner trus blik kondo tempat kitaorg menginap. Memg kena ada transport kalo masuk dalam Afamosa ni coz jarak 1 tempat ke 1 tempat memg jauh!! Samapai je bilik aku trus lelap x sedar apa la.


6 June 2009, Saturday

Pagi after bfast ada aktiviti poco-poco. Ha first time ni poco- poco. Org2 hq hebat berpoco2. Kitaorg terpinga2 je ikut. Then ada amazing race, waktu ni la kita akan bergaul coz aku digroupkan dgn sume yg aku x kenal tp dorg ni sume sempoi!! Penat sgt amazing race ni walau group kitaorg awal tp x menang pun coz rasanya byk jwpn yg salah. Nway memg fun. After lunch trus ke waterpark. Kat situ la aku berjemur sampai demam ni. Org punyala ramai dengan org luar, org tourism..memg sesak la kat waterpark tu. Cuaca pun panas terik sgt tp memg kami wat dek je n main la segala gelongsor air kat situ. Dalam kul 5 trus blik bilik n tdo. Malam kitaorg dinner kat cowboy town dgn tema biru. Aku mula dah rasa x sedap badan mlm tu.



7 June 2009, Sunday

After check out kitaorg pg la melawat animal safari. Then trus ke Bandar Melaka nak beli ole2 skit. Sume tu beli kat Pahlawan Mall then kitaorg lunch pekena la asam pedas Melaka yg sememangnya pedas giler!! Then sempat lg pg melawat muzium istana Melaka pastu aku trus rasa menggigil. So memg x leh drive, aku suruh az drive. Sian dia kena drive dr Melaka smp penang dgn jalan jam kat highway dan aku trus menggigil dalam kete kejap panas kejap sejuk!! Finally smp Penang dlm 9.30 mlm. Penat sgt dan aku yg paling truk dgn deman panas. Alhamdulilah dah ok ni. Huh lega..


No comments: