Monday, October 19, 2009

Merancang dan dugaan


Betul la kata orang, kita manusia hanya mampu merancang tapi Tuhan yang tetapkan segalanya. Sebenarnya sejak awal tahun lagi aku dah merancang budget vacation ke luar negara. Dari 2006 aku start menda ni, konon at least setahun skali pg bercuti. So far pegi yg dkt2 Malaysia je! ye la ukur baju di badan sendiri kan?? manala mampu nak pg Paris ke London ke New York ke so yg dekat2 la dulu.., 2006 dah ke Medan, 2007 Singapore, last year ke Bangkok dan kali ni aku merancang ke Jakarta.

So bulan 3 ari tu saje la surf tiket Air Asia dan dapat la tiket return penang-jakarta dengan harga rm 146 je. Murah kan? Trus aku book tanpa pk byk2. Ye la mana nak dapat harga tu.

Tu kisah 7 bulan yang lepas. Ni dah sampai date aku nak pegi jumaat ni. Tapi, mcm2 benda berlaku within 7 months tu, isu hangat malaysia-indonesia, buluh runcing la, indonesia anti malaysia dan yg terbaru gempa bumi di Padang dan sekitar beberapa tempat di Indonesia.

Tu sume yang aku x jangka akan berlaku. Ramai yg advise suruh cancel masa isu buluh runcing tu tapi tu sume x mampu melunturkan semangat aku. Dan skang isu tu pun dah reda dan aku pun dah get ready dgn annual leave pun dah amik sebulan lepas.

Tapi tadi ada lagi 1 dugaan..tiba2 aku dapat call yg ckp aku kena keje weekend ni coz ada special task. Aduh..dalam hati aku kata mcm memang x bg pegi je ni!! Puas aku pk tadi dan malas aku nak pendam trus aku bgtau officer atas aku pasal segala yg aku rancang. Dan luckily dia sgt paham dan dia ckp ok since aku pun dah apply cuti tu awal dan dorang pun bgtau benda ni last minute. So aku dikecualikan untuk keje tu.. Tu la dugaan percutian kali ni!! Aku harap berjaya la aku realisasikan plan ni, Insyallah aku akan depart Jumaat ni dan berada di sana selama 4 hari. Harap semuanya ok. Amin..


kata prinze: apa ada dengan Jakarta ek?

3 comments:

Sulela said...

Ha'ah...apa yang ada kat Jakarta ek? hehehe. InsyaAllah...doa agar takde apape yang buruk berlaku.


p/s: jangan lupa buah tangan dari Jakarta ekkk...harharhar

Sitie BUm BUm said...

dugaan ialah risk. (ceh..td ct br hadiri seminar risk management.) hehe

dina said...

ada hikmah tu....

tapi sekarang hal2 sensitif semakin reda. mungkin ada baiknya kau pergi, untuk menampakkan kita tidak pernah mahu bermusuh... hehehee