Thursday, August 20, 2009

Pissed off!!



Penah x berbual dgn org yg sgt berlagak dan ego? Pastu apa2 pun sume dia yg bagus. Alkisahnya semalam aku dpt call dari sorang kenalan masa blaja kat u dulu. Panggil M la.

Tiba2 je M ni call aku pagi2 n terkejut gak la aku coz dah dkt 3 tahun memg x keep in touch. Katanya dpt nombor aku dr kwn yg lain, so xpe la aku suka kwn2 lama nak keep in touch blik. At that moment aku memg on the way pg keje, so i had to cut off the conversation.

Then tgh hari dia call lg,kitaorg tukar2 facebook plak n dia pun mintk nombr kwn2 lain. Dari segi dia ckp tu dia keje bank skang berpangkat besar gak la n dari bunyi2 dia ckp tu mcm gaji dia 4-5k la (do i care?).

Aku dah dpt agak org mcm ni memg akan show off gila2. Xpe la aku dgr je. Then mlm masa aku tgk news, dia call lg n kat sini la aku start piss off gile dgn this guy. Dia cite la keje dia bz even weekend pun jmp client, normal la tu kan. Then aku ckp la xpe nanti aku dtg kl leh jmp, dia ckp boleh je dia nak blanja mkn kat shangri la, concorde xpun renaissance. Aku ckp mkn warung tepi jln pun xpe. Then soalan ni memg aku dah agak la dia akan tya,"ko pakai kete apa skang"? Aku ckp ala kete biasa je, x mampu lg nak beli yg besar2. Dia dgn bangganya ckp dia pakai honda n myv pun ada. So what? Even ko pakai ferari pun aku x kisah.

Then siap ckp nak beli umah setengah juta!! Poyo kan? Aku xde la impress dan respect org mcm ni!! Pastu this guy siap merendah2 kan org keje gomen, katanya gaji x cukup la, xde cabaran la. Aku ckp manusia x sama, so xyah la ko expect sume org mentaliti mcm ko. Itu hak masing2 la kan? Aduh aku btul2 bengang dgn mamat ni mlm td, dia rasa mcm dia bagus2 je. Aku malas la nak jwb call dia pasni!! Tu la manusia kan?





kata prinze: sekalipun rasa diri kita bagus, x perlu la memperlekehkan org lain!!

6 comments:

Sulela said...

Owhhh...jadi tujuan dia nak belagak ngan kengkawan la yang dia dah bejaya... Pedulikan la PriZe. Janji PrinZe bahagia...hehehe. jangan pissed off ngan orang macam tu. Buat sakit jantung jek...hehehe

asz said...

tu la pasal, sabo je la. Malas la nak amik pot!

Nur Wannys said...

1st of all...sy bru je singgah kat blog PrinZe, sy dpt dr blog aznil... nice to follow ur blog...

sbnrnya ramai owg mcm tu prinze, sy pun slalu jmp org jenis ckp besar ni, even my own uncle...
ape yg sy buat bile ade owg ckp besar, i juz nod my head to what they are saying, but my mind is not there...huhu..or not i will piss of too..
org mcm ni ssh nk di ubah, da jadi habit diorg...

asz said...

to nurwannys- tq sudi menjenguk kat blog sy ni ek. komen dan pandangan anda amat la dihargai.

Anonymous said...

apa faedahnya kalau dapat menunjuk mcm tu?kesederhanaan itu kan lebih baik.mcm2 ragam.

kawan mcm tu biasanya baik bila senang dan lari bila kita susah.

sabarje lah wahai prinzealfie

Anonymous said...

terima kasih komen di blog saya