Friday, August 28, 2009

Kisah orang tak puasa


Ari ni dah seminggu kita puasa, dan kalo kat sini boleh dikatakan seminggu tu la asyik ujan je!! Ni aku nak share la kat sini pasal orang2 yg x puasa ni, tiba2 je aku terdetik untuk berfikir..

Semlm aku smp ofis trus aku ke toilet n aku nmpk la dlm tong sampah ada bungkusan makanan dan puntung rokok!! Sah sah la aku tau rupanya ada 2 org hamba Allah itu x puasa!! Patut la setiap pagi awal je dia dtg rupanya dia make sure dia breakfast sblum org lain dtg.

Then aku saja la tya kawan aku yg lain pasal aku jmp bungkusan dlm tong sampah tu, dia ckp memg "hamba Allah" tu tak puasa, dari dulu lg!! Aku xde la terkejut sgt coz sebelum ni pun aku penah menjadi saksi kawan2 yg x berpuasa tp dorg tu sume bujang. Yang kali ni "hamba Allah" tu dah pun ada anak bini, umo dkt 40 la..hrmm ntah la sendiri fikir la.. Kang cakap lebih2 kurang plak pahala puasa!!

Actually aku tingin nak menyelami hati org mcm ni, apa prasaan dia x puasa tu, x leh tahan sgt ke? or memang sj2 xnak puasa.. Sibuk plak kan aku?? Tp tu la sj nak share cite ni coz sharing is caring...n renung renungkan la. Selamat berpuasa.




kata prinze: umo 8 tahun dah leh puasa penuh!!

3 comments:

Sulela said...

Sama laaaa...kat sini ada 4 orang bujang yang tak pose. Siap main bakar ikan lagi tu untuk lunch. Apa nak dikata...hrmmmm...huhuhu

asz said...

x malu kan org2 itu sulela!! ish ish ish..

Minah Kiwi said...

ish siapa la tue yang x puasa..x patot