Saturday, May 14, 2011

Bila cinta tidak terbalas


Malam tadi aku dgn kwn2 membuang masa tgk movie melayu "Kongsi". Just movie abis kitaorg pun kuar la..suddenly sorang member aku S ni diterpa secara mengejut oleh R..aku kenal R ni..R ni memg tergila2 kat S tapi S anggap kwn biasa je. R tetiba mengamuk memaki2 S smp dorg ni menjadi perhatian org kat mall tu..Masyallah terkejut aku dgn ketidakprofessianal R ni..malunya kalo aku di tempat S..
Aku trus keluar dgn sorg member coz aku tamau campur hal2 dorg ni..Pastu aku dpt tau dari S memg R hilang kawalan diri then boleh merayu2 blik suruh S terima dia..OMG..mana hilang maruah diri org mcm ni???
Sekalipun cinta mati xleh lupakan seseorang..bwk2 la muhassabah diri..bukan semua yg kita nak kita leh dapat..kalo cinta direject..akur dan terima la seadanya dgn redha walau kita telah berusaha..mungkin insan yg kita suka bkn terbaik utk kita...ada bersebab kan sume tu???? Aku hanya mampu mendengar dan menilai..aku amik yg elok dan yg x elok tu mintk simpang la jauh2...

No comments: